Öğrencilerin büyük bir çoğunluğunda amaç eksikliği, neden okuması gerektiğini anlamama problemi var. Buna çözüm olarak öğrencilerde gelecek için amaç oluşturulmasına çalışılması yapılmalı, mesleklere özendirmek için zaman zaman meslek tanıtım ziyaretleri ve etkinlikleri yapılabilir.
Öğrencilerin
yeterli düzeyde beslenme alışkanlıklarının olmaması sağlıklarını ve algılarını
olumsuz etkilemektedir. Bunun için bulundukları bölge göz önünde bulundurularak
var olan beslenme eksikliklerinin giderilmesi ve zekâ gelişimlerinin
tamamlanması konusunda iyi bir yönlendirme yapılmalı ve öğrenci desteklenmeli.
Öğrencilerin
okuma, araştırma, düşünme, uygulama konusunda yeterince bilinçlendirilmemeleri,
yönlendirilmemeleri öğrencilerin günümüz sorunlarından biridir. Bunun için öğrencilere
düşünme, okuma, araştırma ve uygulama konusunda yönlendirme ve destekleme çalışmaları
yapılmalıdır.
Taşımalı
eğitim uygulaması kapsamında taşınan öğrenciler, yatılı olarak pansiyonlara
yerleştirilen öğrenciler ile Merkez Okul öğrencileri arasındaki seviye
farklılıkları ve ulaşım problemleri vardır. Bunun için taşımalı eğitim
uygulamasından bir an önce vazgeçilmeli. 5-6 yaşında bir çocuğun her gün o
soğuk kış koşullarında merkezlere taşınması ruh sağlıklarını da olumsuz
etkilediğinden bu duruma çözüm bulunmalı. Bölge yatılı okullarının
yaygınlaştırılmasına çalışılmalı. Merkez öğrencileriyle kırsal öğrencileri
arasındaki seviye farklılıklarının önüne geçilmeli.
**2019-2020
eğitim- öğretim yılında 1 milyon 255 bin 802 öğrenci taşımalı olarak eğitim
almıştır.**
Öğrencilerin
ilgileri dışında, yetenekleri olmayan konularda sorumlu tutulmaları eğitimin
büyük bir problemidir. Bunun için öğrencilerin, zorunlu dersler dışında
özellikle yetenek alanlarında zorunlu ders almaları ve sorumlu tutulmaları
önlenmeli, yetenek gerektirecek ders alanlarında da mutlaka branş
öğretmenleriyle eğitim almaları sağlanmalıdır.
Devamsızlık
sorununun varlığı ve devam takip uygulamasının yetersizliği eğitimin
sorunlarındandır. Bunun için; öğrencinin devam-takip işleri mutlaka
aksatılmadan yapılmalı, derste olması gereken süre içinde okulda tutulmalarına özen
gösterilmelidir.
Sınav
kaygısının yüksek olması ve öğrenci başarısına olumsuz etkisi büyük bir eğitim
sorunudur. Bunun için, öğrencide oluşan sınav kaygısının psikolojik
desteklerle, rehberlik hizmetleriyle mutlaka aşılması sağlanmalı, öğrencinin
özgüven gelişimine destek olunmalıdır.
Derslerin
derste yeterince öğrenilmemesi, kaynak, araç ve gereçlerden yeterince
yararlanamaması probleminin çözümü için öğrenci dersi mutlaka okul ortamında
eksiksiz öğrenmeli, kent okullarında olduğu gibi kaynak kitap, test ve gerekli
eğitim araç-gereçlerinden yararlanmaları sağlanmalı ve kaynak kitaplar devlet
tarafından desteklenmelidir.
Ders
çalışma sürelerinin, ders dışı etkinlik sürelerinin ve sosyal ortam sürelerinin
planlanamaması büyük bir problemdir. Bu probleme çözüm için; ders çalışma, ders
dışı etkinlik ve sosyal ortam sürelerinin bir plan dahilinde yürütülmesi
konusunda bilinçlendirme çalışmaları yapılmalı. Rehberlik servisleri tarafından
hem destek verilmeli hem de kontrol edilmeli.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder