Öğretmenlerin moral ve motivasyonlarını bozucu açıklamaların yetkililerce yapılması, okullarda adamına göre uygulamalar yapılması, eşlerin farklı il ve ilçelerde çalışmasından kaynaklanan motivasyon eksikliği öğretmenin en güncel sorunlarındandır bunun için; okullarımızda görev yapan öğretmenlerin bulundukları ortamı benimsememeleri, yabancı öğretmenlerin bir an önce bulundukları yerden kurtulma isteklerinin önüne geçebilmek için özendirme çalışmaları yapılması gereklidir.
Öğretmenin kendini
yenileyememesi, mezun olduğu bilgilerle emekli olmayı düşünmesi ve yeniliklere
mesafeli durmasını önlemek için; öğretmen
ve idarecinin aynı okulda 5 yıldan fazla çalışmaması, özellikle bazı
okullarda 10-15 senedir aynı okullarda çalışan enerjisi azalmış kişilerin yer
değiştirilmesi gereklidir.
Sürekli,
öğretim yapılması; bilginin eğitime (Davranışa) dönüştürülmesine çalışılmaması
için sürekli öğretim yapılarak eğitimin eksik
bırakılmasının önlenmesi, bilginin davranışa dönüştürülmesinin önünün açılması
sağlanmalı.
Öğretmenlerin bir
kısmının derslere hazırlıksız, araç-gereçsiz, yeni uygulama ve yöntem ve
tekniklere hazırlıksız girmeleri; öğretmenlerin
derslere hazırlıksız girmemeleri, ders araç-gereçleriyle girmeleri sağlanmalı
ve bunun için okulların yeterli ders araç-gereçleriyle donatılmasının
sağlanması.
Hizmet içi
eğitim faaliyetlerine gereken önemin verilmeyişi ya da katılmamaları, yapılan
eğitimlerin çok verimli olmaması sorununa çözüm olarak öğretmenin kendini yenileyebilmesine olanak sağlanmalı,
hizmet içi eğitimlerin sıklaştırılarak ve ciddiyetle üzerinde durularak mesleki
gelişimlerine olanak sağlanmalı
Göreve yeni
başlayan aday öğretmenlerin tam olarak mesleğe hazır olmaması, öğretmen açığı
nedeniyle hemen göreve başlatılmaları, staj dönemlerinin sağlıksız geçmesi gibi
sorunları önlemek için, göreve yeni
başlayan öğretmenlerin formasyon ve motivasyon eksikliğinden kaynaklı
oryantasyon çalışmalarına önem verilmeli, desteklenmeli, özellikle de okul staj
dönemlerinde mutlaka sağlıklı bir staj dönemi geçirmeleri ve staj dönemlerinin
daha uzun olmasına ortam hazırlanmalı, fakültelerle bu konuda ortak çalışmalar
yürütülmeli.
Okullarda öğretmen
eksikliklerinin çok fazla olması, öğretmen açıklarının vekil-ücretli öğretmen
görevlendirilmesi yoluyla karşılanması sorununa çözüm olarak; Okullarda ki öğretmen açıklarının sözleşmeli ya da
vekil öğretmenle tamamlanması yerine Eğitim Fakültesi mezunu veya formasyonun
tamamlamış asil Öğretmenlerle eğitim olanağı verilmesi. Gerekli ve yeterli
formasyona sahip olmayanlarla eğitim çalışması yapılmasına son verilmesi.
*** 2019-2020 eğitim döneminde sözleşmeli olarak görev yapan öğretmen sayısı 101.730'dur bu sayı azaltılmalıdır.
Ders çalışma ve ders dışı
faaliyet sürelerinin planlaması; Öğretmenlerin
etkin ders çalışma yöntemleri ve öğrenme-öğretme yetersizliklerinin giderilmesi
konusunda etkili çalışmalar yapılmalı. Üniversitelerden destek alınmalı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder