EĞİTİMDE ÖĞRETMEN BAKIMINDAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Öğretmenlerin moral ve motivasyonlarını bozucu açıklamaların yetkililerce yapılması, okullarda adamına göre uygulamalar yapılması, eşlerin farklı il ve ilçelerde çalışmasından kaynaklanan motivasyon eksikliği öğretmenin en güncel sorunlarındandır bunun için; okullarımızda görev yapan öğretmenlerin bulundukları ortamı benimsememeleri, yabancı öğretmenlerin bir an önce bulundukları yerden kurtulma isteklerinin önüne geçebilmek için özendirme çalışmaları yapılması gereklidir.

Öğretmenin kendini yenileyememesi, mezun olduğu bilgilerle emekli olmayı düşünmesi ve yeniliklere mesafeli durmasını önlemek için; öğretmen ve idarecinin aynı okulda 5 yıldan fazla çalışmaması, özellikle bazı okullarda 10-15 senedir aynı okullarda çalışan enerjisi azalmış kişilerin yer değiştirilmesi gereklidir.

Sürekli, öğretim yapılması; bilginin eğitime (Davranışa) dönüştürülmesine çalışılmaması için sürekli öğretim yapılarak eğitimin eksik bırakılmasının önlenmesi, bilginin davranışa dönüştürülmesinin önünün açılması sağlanmalı.

Öğretmenlerin bir kısmının derslere hazırlıksız, araç-gereçsiz, yeni uygulama ve yöntem ve tekniklere hazırlıksız girmeleri; öğretmenlerin derslere hazırlıksız girmemeleri, ders araç-gereçleriyle girmeleri sağlanmalı ve bunun için okulların yeterli ders araç-gereçleriyle donatılmasının sağlanması.

Hizmet içi eğitim faaliyetlerine gereken önemin verilmeyişi ya da katılmamaları, yapılan eğitimlerin çok verimli olmaması sorununa çözüm olarak öğretmenin kendini yenileyebilmesine olanak sağlanmalı, hizmet içi eğitimlerin sıklaştırılarak ve ciddiyetle üzerinde durularak mesleki gelişimlerine olanak sağlanmalı

Göreve yeni başlayan aday öğretmenlerin tam olarak mesleğe hazır olmaması, öğretmen açığı nedeniyle hemen göreve başlatılmaları, staj dönemlerinin sağlıksız geçmesi gibi sorunları önlemek için, göreve yeni başlayan öğretmenlerin formasyon ve motivasyon eksikliğinden kaynaklı oryantasyon çalışmalarına önem verilmeli, desteklenmeli, özellikle de okul staj dönemlerinde mutlaka sağlıklı bir staj dönemi geçirmeleri ve staj dönemlerinin daha uzun olmasına ortam hazırlanmalı, fakültelerle bu konuda ortak çalışmalar yürütülmeli.

Okullarda öğretmen eksikliklerinin çok fazla olması, öğretmen açıklarının vekil-ücretli öğretmen görevlendirilmesi yoluyla karşılanması sorununa çözüm olarak; Okullarda ki öğretmen açıklarının sözleşmeli ya da vekil öğretmenle tamamlanması yerine Eğitim Fakültesi mezunu veya formasyonun tamamlamış asil Öğretmenlerle eğitim olanağı verilmesi. Gerekli ve yeterli formasyona sahip olmayanlarla eğitim çalışması yapılmasına son verilmesi.

*** 2019-2020 eğitim döneminde sözleşmeli olarak görev yapan öğretmen sayısı 101.730'dur bu sayı azaltılmalıdır. 

Ders çalışma ve ders dışı faaliyet sürelerinin planlaması; Öğretmenlerin etkin ders çalışma yöntemleri ve öğrenme-öğretme yetersizliklerinin giderilmesi konusunda etkili çalışmalar yapılmalı. Üniversitelerden destek alınmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İYİLEŞİYORUM

 Uzun zaman oldu buraya yazmayalı. Yazmanın beni ne kadar rahatlattığını, içimdeki yüklerden ne kadar arındığımı unutalı yıllar olmuş. Hep b...